Tartus toimunud emakeelepäevad 2018

8.-11. märtsil kohtusid üleilma eesti koolide õpetajad Tartus. Emakeelepäeval tähistamine ühes välismaal asuvad eesti koolis on traditsioon, mille algatasid võõrsil töötavad õpetajad ise. Eesti Vabariigi 100. juubeliaastal oli võõrustajaks Eesti Haridus- ja Teadusministeerium ning Eesti Instituut.

Kohtumine algas emakeelepäeva vastuvõtuga Haridus- ja Teadusministeeriumis, kus õpetajaid tervitas haridusminister Mailis Reps. Seejärel esines Kanutiaia Huvikooli näitering etendusega ”Krips-kraps, eesti laps”.

Teisel päeval külastati Tartu Erakooli, Tartu Rahvusvahelist Kooli, Tartu Luterliku Peetri Kooli ning lasteaeda Midrimaa. Pärastlõunasel koolitusel rääkis kommunikatsioonipuuetest kakskeelsetel lastel logopeed Merit Hallap ning logopeedilisi õppematerjale tutvustas eripedagoog Ana Kontor. Päevaprogramm lõppes videotervituse töötoaga, mida juhtisid Liina Särkinen ja Aili Suiste Rundin. Pärast õhtusööki vaadati koos Liina Särkineni dokumentaalfilmi ”Miks ma siis ei lähe?” ja arutleti Eestisse tagasipöördumisega seotud teemadel.

Kolmas päev möödus Eesti Rahva Muuseumis. Jätkus aruteluring tagasipöördumise teemadel. Vestlust juhtisid Anne-Ly Reimaa Kultuuriministeeriumist, Irene Käosaar Integratsiooni Sihtasutusest ning hiljuti tagasipöördunud õpetaja Liina Särkinen. Pärast lõunasööki toimus Virve Tuubeli juhendamisel õpituba ”Rahvapärand identiteedi tugevdajana. Rahvuskultuuri elementide kasutamine õppetöös”. Külastati näituseid ”100 aastat rahvuslikku moodi”, ”Eesti läbi 100 silmapiiri” ja ”Uurali kaja” ning ”Kohtumised”.

Pühapäeval 11. märtsil kohtuti enne kojusõitu Tallinnas Ukraina Kultuurikeskuses, kus Anatoli Ljutjuk tutvustas Laboratooriumi tänaval asuvaid põnevaid ruume, hällide ja puuhobuste kollektsioone ning paberitootmise töökoda. Vestlusring õpetajalt õpetajale toimus Integratsiooni Sihtasutuse esindaja Kristina Pirgopi juhtimisel.

Järgmine, järjekorras juba 10. üleilma eesti koolide õpetajate ja koolijuhtide kohtumine toimub emakeelepäeva paiku märtsikuus Helsingis.